De 5 kernwoorden van De Voorwerkers
Wij zijn afgelopen tijd bezig geweest met de positionering van De Voorwerkers. Kortgezegd is De Voorwerkers een bedrijf dat zich zo inricht om de meest uiteenlopende werkzaamheden rondom montage-en assemblagewerk uit te kunnen voeren. Dit doen we in opdracht voor of tijdens een samenwerking met opdrachtgevers in de installatiebranche. Afgelopen tijd hebben we onder andere onze website onder handen genomen om een goede weerspiegeling van ons bedrijf over te dragen. We willen u als lezer door middel van deze blog een beter beeld geven over wat De Voorwerkers kenmerkt en belangrijk vindt. Om deze reden staan onze vijf kernwoorden en klantbeloften in deze blog centraal.
Flexibel
Wij zijn een relatief klein, plat georganiseerd bedrijf. De Voorwerkers is opgericht door twee ondernemers en heeft op dit moment een accountmanager, drie interne jobcoaches en ongeveer veertig productiemedewerkers in dienst. Ook werkt de eigenaar van Tworby, een B.V. die onder de Voorwerkers valt, momenteel nog op onze locatie. De Tworby is zoals in een vorige blog naar voren kwam een productinnovatie van De Voorwerkers. Zie voor meer informatie: www.tworby.nl. Door deze manier van organiseren zijn wij in staat om snel een standpunt in te nemen of een beslissing te nemen. Wij zijn als organisatie persoonlijk betrokken en communiceren door middel van korte lijnen. Er is sprake van een omgeving waarin wij snel kunnen anticiperen op een veranderende vraag van onze klant. Daarnaast worden onze medewerkers elke dag ingezet op diverse werkzaamheden. Wij leiden ons personeel allround op, waardoor zij breed inzetbaar zijn. Zo creëren wij flexibiliteit.
Lean
Onze definitie van lean luidt als volgt: het inrichten van een werkplek en werkprocessen die zorgen voor kwaliteitsborging en efficiëntie. De basis daarvoor is het voorkomen van verspilling in onder andere de vorm van opslag, personeel, materialen en producten. Wij richten de werkplekken schoon en veilig in door aandacht te besteden aan hygiëne, juiste zitplekken, veiligheidsvoorzieningen en de afwisseling tussen tafelmontage en andere werkzaamheden. Ook binnen de structurele werkprocessen streven wij naar zo min mogelijk verspilling. Dit doen we mede door op voorhand processen te inventarisen en tussentijdse controles uit te voeren. De basis voor de opzet van onze leanprocessen is jobcarving. Wij gaan uit van en kijken naar het kunnen van medewerkers. Door takenpakketten uit te splitsen bieden wij mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt de ruimte om zich bij ons te ontwikkelen. Onze medewerkers leren het werk middels een persoonlijk trainingsprogramma en dagelijkse begeleiding van onze jobcoaches.
Deskundig
De kennis en ervaring van De Voorwerkers is aanvullend aan elkaar en zorgt voor een complete benadering van het proces en product bij zowel nieuwe aanvragen als lopende orders. Onze interne jobcoaches zijn bezig met de persoonlijke ontwikkeling en begeleiding van onze medewerkers en de werkleider focust zich op de expertises als proces- en productkwaliteit. Wij streven kwaliteitsgarantie na door goede klantafspraken te maken, producteisen- en wensen vast te stellen, proces- en/of eindcontroles uit te voeren en door het gehele proces mee te denken met de opdrachtgever. Resultaat dat telt. De eindcontrole wordt uitgevoerd door een van onze coaches of leidinggevenden. Verder geven onder meer mallen gedurende een werkproces de go/no-go beslissing. Zo wordt er gekeken naar de haalbaarheid van de klantvraag. Wij hanteren een gedifferentieerd en marktconform tarief door prijzen in voorcalculatie te bepalen volgens de MTM-methode (methode-tijd-meting) en overleg met de klant. Een win-win situatie is het uitgangspunt.
(Lever)betrouwbaar
Zeggen wat je doet en doen wat je zegt is volgens een van de eigenaren dé basis van vertrouwen. Dit staat bij De Voorwerkers centraal. Wij zijn een betrouwbare partner die staat voor afspraak is afspraak en omdat we ten alle tijden meedenken met onze klanten. De voorwaarden waarmee wij streven naar een gegarandeerde levertijd zijn het maken van een goede tijdsinschatting van de (totale) doorloop van de order, de uitvoering van tussentijdse voortgangsmetingen en door of over te werken bij mogelijke calamiteiten. Meerdere klanten hebben tijdens een interview aangegeven dat leverbetrouwbaarheid, de kwaliteit van de geleverde producten en de communicatie voor hen als opdrachtgevers belangrijke factoren zijn gedurende een samenwerking. Wij doen er dan ook alles aan om klanten in deze behoeften te voorzien. Volgens onze klanten voegt De Voorwerkers deze toegevoegde waarde toe en zijn ze erg tevreden over het samenwerkingsverband met ons bedrijf.
Sociaal
Wij ondernemen inclusief door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen. Ons aandachtsgebied voor onze medewerkers is groter dan alleen werk. De Voorwerkers biedt medewerkers diverse ontwikkeltrajecten aan om zichzelf te ontplooien. Zo hebben wij interne jobcoaches in dienst die onze medewerkers helpen op alle fronten. Van een persoonlijk trainingsprogramma tot dagelijkse begeleiding op de werkvloer. De begeleiding en ontwikkeling van onze medewerkers staat voorop. Wij beschikken dan ook over een PSO-certificering en het HARRIE-certificaat. De PSO-certificering geeft aan in hoeverre bedrijven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst hebben. Daarnaast is PSO een richtlijn voor MVO. Het HARRIE-certificaat is hét keurmerk vanuit de vakbond die een goede coaching waarborgt. HARRIE staat voor hulpvaardig, alert, rustig, realistisch, instruerend en eerlijk. Dit zijn De Voorwerkers.
Tot slot
Wij hopen u als lezer een goed beeld te hebben gegeven van de waarden die De Voorwerkers als organisatie kenmerkt. Zoals al in de blog naar voren is gekomen zijn wij een flexibele, deskundige en (lever) betrouwbare partner die lean en sociaal onderneemt. Onze klantbeloften zijn dan ook een gegarandeerde kwaliteit en levertijd, afspraak is afspraak én resultaat dat telt! Mocht u een vraag of vragen voor ons hebben, kunt u onderaan de pagina een comment achterlaten!